Mobirise Web Page Creator

JE ZEGT, WAT JE DENKT

Boek over non-verbale communicatie 

Waar komt bepaald gedrag van de mens vandaan? Uiteindelijk wordt het gedrag van de mens bepaald vanuit de hersenen, wat uit drie delen bestaat. Het gedrag van veel gasten is makkelijk te verklaren. Je zal versteld staan welk gedrag je bij de gast gaat herkennen.

Speciaal voor Gastvrijheid

Waarom zijn de eerste vijf minuten zo belangrijk tijdens het ontvangst en waarom kan de gast maar niet van het bestek afblijven wat jij zo netjes hebt neergelegd? Ook dit heeft met onze hersenen te maken. Verbeter het inschatten van de gast en begrijp zijn gedrag.

Verbeteren gastenbeleving

Door de gast te begrijpen en daardoor weten wanneer je wel of niet aan tafel moet komen. Wanneer moet je afstand nemen en wanneer juist meer aandacht voor de gast om hem thuis te laten voelen. Door de gast te begrijpen kan je de gastenbeleving en dat van jezelf verbeteren

Verbeteren voorkomen gastheer/vrouw

Door je eigen gedrag aan te passen kan je meer overwicht krijgen op de gast. Maar door controle te nemen kan je de gastenbeleving ook verbeteren. Juist in een vreemde ruimte wil de gast graag dat jij controle neemt. Waarom? Dat willen zijn hersenen namelijk graag.
Als je de kunst van het lezen van non-verbale communicatie verstaat, kun je zelfs meer omzet genereren. Je leert de gast naar je hand te zetten. Dat veraangenaamt je werk èn je oogst lof bij je gasten.

0%

GEBAREN

Maar liefst 55 procent van de boodschappen 
die we op elkaar overbrengen gaat via gebaren en 
dus non-verbale communicatie.

0%

STEM

38 procent breng je over met je stem en je toon. Wees niet bang iets verkeerds te zeggen maar let erop met welke toon je iets zegt
0%

WOORDEN

Waar gasten het minst naar luisteren zijn je woorden!
Dus werk aan je gebaren en houding en overtuig je gast

Wat lezers zeggen:

“Bedankt Harald! Heb mijn exemplaar gisteren ontvangen. Wat ik tot zover heb gelezen is het ook toepasbaar bij niet-horeca bedrijven. Voor iedereen een aanrader!”

“Heb het boek met veel plezier gelezen. Ik werk zelf niet in de horeca maar heb wel een dienstverlenend beroep. Hierbij maak ik ook regelmatig gebruik van wat mijn ogen zien en hoe ik daarop kan reageren. 
Dit boek heeft mij enkele nieuwe inzichten gegeven. Ik kan niet precies zeggen welke omdat het vaak om een
combinatie van inzichten en technieken gaat. 
Een leerzaam boek.”

“Aanrader, beide boeken. Mooi verwoord Harald”

Blijf op de hoogte met af en toe een 

UPDATE

bestel hier jouw exemplaar

volg modern gastheerschap